بازی Starfield

10 موردی که کاربران از بازی Starfield انتظار خواهند داشت

بازی Starfield درواقع عنوان مورد انتظاری است که مدت‌ها پیش از معرفی رسمی، اطلاعات فراوانی از آن لو رفته بود؛ با این وجود این بازی که توسط استودیو بتسدا ساخته می‌شود، یک IP جدید در بین عناوین این شرکت خواهد بود، اما آیا استودیو بتسدا می‌تواند انتظارات طرفداران از چنین عنوان مورد انتظاری را برآورده کند؟ به همین منظور در مطلب امروز ۱۰ مورد از ویژگی‌هایی که بسیاری از کاربران انتظار دارند تا در بازی Starfield ببینند را بررسی خواهیم کرد. با زیپ فا همراه باشید.

بازی Starfield که به احتمال بسیار زیاد عنوان انحصاری کنسول‌های نسل آینده ایکس باکس و پلتفرم رایانه شخصی خواهد بود، در سبک جهان‌باز و نقش‌آفرینی (RPG) در دست ساخت قرار دارد که رویدادهای آن همانطور که از اسمش هم پیداست در فضا اتفاق می‌افتد.

چه چیزهایی را از بازی Starfield انتظار داریم؟

با این وجود در حال حاضر اطلاعات چندانی از این بازی در دسترس نیست، اما کاربران قاعدتا از عنوان بزرگی مانند بازی Starfield انتظاراتی دارند که در موارد زیر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازی Starfield

جهان گسترده و بدون نیاز به بارگذاری طولانی

قابلیت حذف بارگذاری‌های طولانی (یا حتی کوتاه!) موردی است که امروزه با عرضه کنسول‌های نسل نهمی و قابلیت داشتن حافظه SSD به یک گزینه عادی برای عناوین جدید تبدیل شده است. با این وجود حتی در عناوین اخیر استودیو بتسدا مانند بازی Fallout 76 و Fallout 4 هنگامی که وارد یک خانه در شهر می‌شوید، ممکن است به یک صفحه بارگذاری یا به اصطلاح Loading فرستاده شوید تا بازی جزئیات نه‌چندان زیاد منطقه بعدی را برای شما به تصویر بکشد.

البته طبق اعلام استودیو بتسدا، موتور گرافیکی که سازندگان با آن بازی Starfield را طراحی می‌کنند، به شدت نسبت به عناوین گذشته این شرکت پیشرفت داشته است؛ حال مشخص نیست که این پیشرفت دقیقا در چه زمینه‌ای واقع شده اما حداقل این انتظار می‌رود که با وجود جهانی گسترده، حداقل جابه‌جایی در یک نقشه خاص نیازی به بارگذاری نداشته باشد و تغییر نقشه در بازی چندان هم زمان‌بر نباشد.

بازی Starfield

وجود چند سیاره متفاوت

همانطور که در بالا به وجود نقشه‌های مختلف اشاره کردیم، درواقع منظور از نقشه در یک بازی که در فضا داستان آن رخ می‌دهد سیاره خواهد بود! به هر حال با وجود توضیحات داده شده درباره بازی، نه‌تنها کاربران انتظار اضافه شدن چند نقشه را دارند بلکه آن را یک مورد حتمی برای بازی Starfield می‌دانند.

به هرحال برای چنین عنوانی وجود چند سیاره که جزئیات آن‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت باشد موردی است که شدیدا توسط کاربران درخواست خواهد شد. برای مثال عناوینی مانند بازی Mass Effect و همچنین بازی Mass Effect: Andromada دقیقا در جهانی مشابه با توضیحات بازی Starfield ساخته شده بودند و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها، قابلیت سفر در میان چندین سیاره مختلف با ویژگی‌های متفاوت بود.

با این وجود استودیو بتسدا در خلق دنیای بزرگ برای بازی‌های خود بسیار معروف است، اما امیدواریم که در عنوان جدید خود بتواند سفر به چندین سیاره را با جزئیات بالا در دسترس کاربران قرار دهد.

بازی Starfield

خلق جهانی پویا

خلق جهانی پویا با رابطه علت و معلولی که در آن همه چیز به صورت نظام‌مند و کاملا سیستماتیک به پیش می‌رود به هیچ وجه مورد جدیدی برای ساخت بازی‌های سبک جهان‌باز نیست، اما نکته قابل توجه اینجاست که استودیو بتسدا در گذشته هم موفق به ساخت چنین موردی در بازی Oblovion و بازی Skyrim شده بود؛ اما هنگامی که درباره دو بازی Fallout 76 و بازی Fallout 4 صحبت کنیم، این گزینه کاملا بی‌معنی است.

با این حساب چیزی که از استودیو بتسدا انتظار می‌رود ساخت دوباره همان جهان همیشگی بازی است که در گذشته موفق به ساخت آن شده بود. البته، در بازی Starfield انتظار می‌رود که شاهد جهانی حتی بهتر از آنچه که استودیو بتسدا در خلق آن مهارت دارد باشیم.

بازی Starfield

داستان بهتر

هنگامی که بحث از داستان و نحوه بازگویی آن داخل بازی شود، باید گفت که این یک نقطه ضعف بزرگ برای استودیو بتصدا محسوب می‌شود. البته این درحالی است که این استودیو در ساخت تاریخچه و در کل داستان پر محتوا بازی هرگز مشکلی ندارد، اما وقتی که پای توضیح این داستان وسط باشد، استودیو بتسدا یک بازنده محسوب می‌شود که تمامی زحمات خود را هدر می‌دهد.

چنین موردی در بازی Fallout 4 به وضوح دیده می‌شود؛ تا حدی که حتی عنوان موفق این استویو یا همان بازی Skyrim نیز به هیچ وجه از این مورد مستثنی نیست. با این حساب نیاز است تا بازی Starfield نیز به مانند سایر عناوین استودیو بتسدا جزئیات داستانی بسیاری داشته باشد، اما به نحوی در گفتن آن نیز جای مشکل باقی نگذارد. برای انجام این کار نیز می‌توان به اضافه کردن صحنه‌های سینماتیک، صداگذاری بهتر و طراحی انیمیشنی جذاب‌تر اشاره کرد.

بازی Starfield

رفع موارد مشکلات تکنیکال

در موارد تکنیکال امروزه می‌توان به راحتی انگشت اشاره را به سمت عناوینی مانند بازی Horizon: Zero Dawn و بازی Red Dead Redemption 2 یا حتی بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild دراز کرده و عملا اعلام کرد که این بازی‌ها کمترین میزان مشکلات را در داشتن باگ دارند.

با این وجود عناوینی مانند سری بازی Fallout یا حتی بازی Skyrim را می‌توان با بازی Cyberpunk 2077 مقایسه کرد که باگ‌های موجود در آن به حدی زیاد است که حتی در برخی مواقع بازیکن را آزار داده و حتی اجازه اتمام مراحل را به کاربر نمی‌دهد! با این حساب در جهانی که دیگر کمتر شاهد بازی‌های سبک جهان‌باز با انواع و اقسام باگ‌ها هستیم، بد نیست که استودیو بتسدا نیز وقت بیشتری را برای بازی Starfield صرف کرده و آن را از این نظر ارتقا دهد.

بازی Starfield

بازگشت مکانیزم اکشن نقش‌آفرینی

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که بهترین عناوین سبک اکشن نقش‌آفرینی را می‌سازد، بدون شک استودیو بتسدا در زیر پا گذاشتن عناصر مربوط به این سبک مهارت خاصی دارد. این مورد به نحوی خود را نشان می‌دهد که ظاهرا در گذشته دور، بازی‌های این استودیو به خوبی از این قوانین پیروی می‌کرده‌اند، اما حال با گذشت مدتی، بقیه استودیوها در ساخت بازی‌های اکشن نقش آفرینی خود پیشرفت کرده‌اند و این بتسدا است که در گذشته خود گیر کرده و قصد پیشرفت را ندارد.

به عنوان مثال، در بازی Fallout 4 سیستم انتخاب دیالوگ و در کل انتخاب مسیر دلخواه چندان تاثیری را در داستان کلی بازی ندارد؛ سیستم پیشرفت و ارتقا کاملا پسرفت کرده است؛ و در نهایت، تلاش برای ایجاد خشونت و جدی بودن هرچه بیشتر در بازی باعث شدن تا دیگر شاهد یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی نباشیم.

به هر حال این انتظار که بتسدا به یکباره دست به خلق یک عنوان کامل و دقیق از نظر رعایت تمامی این موارد بزند شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد؛ اما با این حال، پیاده کردن سیستم بازی Skyrim در بازی Starfield می‌تواند گزینه مثبتی باشد که قطعا مورد استقبال طرفداران جدید و قدیمی استودیو بتسدا قرار خواهد گرفت.

بازی Starfield

سیستم مبارزه نزدیک بهتر

این مورد مشکلی است که سری بازی‌های ساخته شده توسط استودیو بتسدا مدت‌هاست که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. عناوینی مانند بازی The Elder Scrolls و بازی Fallout عملا در سیستم مبارزه از نزدیک بسیار ضعیف و به دور چیزی که انتظارش را داشتیم عمل کردند. همچنین با حساب اینکه داستان بازی Starfield در فضا رخ خواهد داد، به احتمال بسیار زیاد باز هم شاهد کم‌کاری استودیو بتسدا در طراحی این بخس خواهیم بود.

با این وجود ممکن است که در بازی Starfield استفاده از شمشیرهای لیزری و یا پتک‌ها انرژتیک اسلحه‌های جدیدی باشند که تنها از راه مبارزه نزدیک مورد استفاده قرار بگیرند؛ و اگر این گفته درست باشد، پس لازم است تا استودیو بتسدا به شدت روی این موارد کار کند.

بازی Starfield

وجود اسلحه‌هایی که با زمینه فضایی بازی همخوانی داشته باشد

گزینه‌های بسیاری وجود دارند که تا به اینجا درباره آن‌ها گفته‌ایم و بازی Starfield را جذاب می‌کنند، اما نکته‌ای که به شدت باعث می‌شود تا نظر کاربران نسبت به این بازی مثبت و یا منفی باشد، سیستم انتخاب اسلحه‌های آن خواهد بود. بخصوص اینکه داستان بازی در خارج از کره زمین و آینده‌نگرانه است!

داستان بازی Starfield در آینده دور و در زمانی رخ خواهد داد که سفرهای کهکشانی به راحتی انجام شده و یا حتی به امری عادی تبدیل شده‌اند؛ پس با وجود چنین زمینه‌ای، قطعا انتخاب اسلحه یکی از موارد اصلی در این عنوان خواهد بود که به راحتی سفرهای بین سیاره‌ای می‌تواند توسط استودیو بتسدا به نابودی کشیده شود. چراکه وجود اسلحه‌های عادی، رگباری، شاتگان و هفت‌تیر چیزی نیست که ما را نسبت به این عنوان امیدوار کند؛ بلکه نیاز است تا شاهد اسلحه‌هایی باشیم که نشان دهنده سال داستان بازی بوده و فضای آینده را به خوبی در دستان کاربران قرار دهد.

همچنین موجودات فضایی حاضر در بازی نیز می‌توانند نقش مهمی را در رساندن سلاح عجیب به ما داشته باشند! مانند بازی Crysis 3 که در آن با تکنولوژی اسلحه‌های بیگانگان آشنا شدیم.

بازی Starfield

شخصی‌سازی و ارتقا سفینه

با وجود ماهیت آینده‌نگرانه و فضایی بازی Starfield چندان هم دور از ذهن نیست که شاهد دسترسی به یک ناو فضایی شخصی در این عنوان باشیم. البته به نظر نمی‌رسد که چندان هم بتوان روی سیستم ارتقا این سفینه حساب کرد، اما وجود برخی گزینه‌ها برای شخصی‌سازی و ایجاد تغییرات در آن چندان هم خالی از لطف نیست.

به هر حال ساخت یک بازی خاص نیاز به ایجاد قوانین خاصی دارد که تنها استودیو بتسدا می‌تواند که از پس خلق آن برآید.

بازی Starfield

گروه‌ها

با توجه به سابقه استودیو بتسدا، این مورد بدون شک اتفاق خواهد افتاد. تقریبا در داستان تمامی عناوین سری بازی Fallout و بازی The Elder Scrolls گروه‌ها و قبیله‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام داستان جداگانه، تاریخچه و جزئیات قابل تاملی دارند که بازیکنان را به وجد می‌آورد.

با این حال همانطور که گفته شد، وجود این گروه‌ها در سیارات مختلف و یا حتی یک قبیله بزرگ که قصد نابودی سایر سیارات را دارند بدون شک از جریانات بازی Starfield خواهد بود. اما نکته قابل توجه اینجاست که این گروه‌ها چگونه و در چه نظمی داخل بازی قرار داده شده و دیالوگ‌های شما چه تاثیراتی بر همکاری یا دشمنی شما با آنان خواهد داشت.

همچنین وجود مراحل فرعی که با انتخاب‌های شما درباره این گروه‌ها ایجاد می‌شوند نیز مورد دیگری است که به احتمال بسیار زیاد در این بازی مورد انتظار خواهیم دید.

منبع: Gamingbolt

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.