زیپ فا
حقایق بازی Super Mario Bros

بازی Super Mario Bros آغاز انقلاب کنسولی‌ای بود که صنعت بازی‌ را به‌کلی تغییر داد. بله، در آن زمان در کشوری مثل ژاپن انواع کنسول‌های بازی وجود داشتند اما زمانی که لوله‌کش کوچک ما و برادرش سفری برای نجات دادن یک پرنسس را آغاز کردند، توجه مردم به بازی‌های رایانه‌ای چند برابر شد. با زیپ فا برای مروری بر ۱۰ حقیقت که احتمالا درباره این بازی نمی‌دانید، همراه باشید.

 بازی Super Mario Bros به اندازه‌ای راز و حقایق مخفی داشته که حتی اکثریت بازیکنان دلباخته‌ی این سری بازی نیز از آن‌ها باخبر نیستند. اگر شما از تمامی این حقایق آگاه باشید بدین معنی است که یا در Nintendo کار می‌کنید یا 30 سال است از اتاق خود بیرون نیامده‌اید.

حقایق بازی Super Mario Bros

1- 256 مرحله‌ی گلیچ شده در بازی Super Mario Bros. وجود دارد

اگر می‌خواهید به 256 مرحله‌ی اضافی گلیچ‌‌ شده‌ بازی Super Mario Bros. دسترسی پیدا کنید، باید یک دستگاه NES پیدا کرده و یک نسخه از Nintendo Tennis نیز داشته باشید. کارتریج بازی Super Mario را وارد دستگاه کرده و درحالی که دستگاه روشن است آن‌را خارج کنید. سپس Tennis را وارد دستگاه کرده، دستگاه را ریست کنید، کمی بازی کرده و باز هم زمانی که دستگاه روشن است کارتریج را خارج کنید و Super Mario را وارد دستگاه کنید. بازی را ریستارت کرده و دکمه A و Start را همزمان نگه داشته و شما در یکی از 256 مرحله‌ی مخفی بازی خواهید بود.

حقایق بازی Super Mario Bros

2- بازی Super Mario Bros قرار بود آخرین بازی کارتریجی جهان باشد

قبل از اینکه این بازی تبدیل به اولین عنوان موفق Nintendo در آمریکا شود، بازی Super Mario Bros قرار بود آخرین عنوانی باشد که بصورت کارتریج وارد بازار می‌شود. بعد از عرضه‌، این بازی به چنان موفقیتی دست یافت که کارتریج‌ها تا دو دهه در صنعت باقی ماندند.

حقایق بازی Super Mario Bros

3- تکنیک 1-Up Turtle یک گلیچ نیست

گیمرها عاشق پیدا کردن گلیچ هستند و بدین ترتیب زمانی که در مرحله‌ی 1-3 بازی یک لاکپشت پیدا کردند که تقریبا 100 عدد 1-up از آن دریافت می‌کردند، فکر کردند که با یک گلیچ طرف هستند اما مدتی بعد، “شیگرو میاماتو” اعلام کرد که این اتفاق یک گلیچ نبوده و عمدا در بازی اعمال شده بود.

حقایق بازی Super Mario Bros

4- طراحی شخصیت Mario بر اساس محدودیت‌های فنی آن زمان بوده است

در حال حاضر در جهانی زندگی می‌کنیم که گرافیک بازی‌ها بی‌محدودیت در حال پیشرفت هستند اما زمانی که آقای “شیگرو میاماتو” در حال ساخت بازی Super Mario Bros بودند، برای عبور از محدودیت‌های موجود در آن زمان از روش‌های جالبی استفاده کردند. دلیل وجود سیبیل شخصیت Mario فارغ شدن از طراحی دهان برای او بوده و همچنین او به این دلیل کلاه دارد که طراحی موی سر در آن زمان غیرممکن بود.

جالب است بدانید طراحی و ایجاد لباس کاری که او به تن دارد نیز دلیل خاصی داشته و آن هم این بوده که بازیکنان بتوانند حرکت دستان او را در هنگام راه رفتن تشخیص دهند.

حقایق بازی Super Mario Bros

5- نام Mario بر اساس نام صاحب زمین شرکت Nintendo انتخاب شده است

قبل از اینکه نام Mario برای شخصیت محبوب‌مان انتخاب شود، سازندگان او را Jumpman صدا می‌زدند. قبل از آن نام او Mr.Video و حتی قبل‌تر از آن Ossan بوده است که به معنی فرد میان‌سال است. حال از آنجایی که هیچکس علاقه ندارد عنوانی با نام Super Middle-Aged Guy را بازی کند، شرکت Nintendo برای نام‌گذاری شخصیت تصمیم‌گیری کردند.

داستان از این قرار است که شرکت Nintendo یکبار اجاره‌ی زمین خود را دیر پرداخت کرده بود و صاحب زمین که Mario Segale نام داشت از آن‌ها گذشت. نام‌گذاری شخصیت‌ Mario به نوعی یک تشکر از ایشان بوده است و شرکتNintendo  با اینکار نام او را تا ابد جاودانه کرد.

حقایق بازی Super Mario Bros

6- شما قادر هستید از بالای میله‌ پرچم پایان مرحله بپرید

به‌مدت چندین سال، شایعه‌ای وجود داشت که بازیکن قادر است از بالای پرچم پایان مرحله با پریدن عبور کند و حال با تشکر از اینترنت شما قادر هستید ویدیوی انجام این کار را در همه‌جا مشاهده کنید. شایان ذکر است که این‌کار تنها در بعضی مراحل قابل انجام است و حتی برخی اوقات نیاز به استفاده از گلیچ‌ها دارید.

حقایق بازی Super Mario Bros

7-بازی Super Mario Bros برخی المان‌هایش را از بازی Legend of Zelda قرض گرفته است

علیرغم اینکه این دو عنوان با فاصله چندین سال از هم عرضه شدند، روند ساخت آن‌ها پشت سر هم طی شد. این بدین معنی بود که آقای “میاماتو” همزمان روند توسعه‌ی دو فرنچایز که صنعت گیم‌ را متحول کردند را رهبری می‌کرد.

زمانی که بازی Super Mario Bros. هنوز در روند توسعه بود، بازی Legend of Zelda تقریبا تکمیل شده بود و این بدین معنی بود که هر زمان که تیم سازنده به المانی نیاز داشتند که مشابه آن در بازی Legend of Zelda وجود داشت، به راحتی آن‌را قرض گرفته و در بازی Super Mario پیاده‌سازی می‌کردند. بطور دقیق، نوارهای آتشین قلعه‌ی شخصیت Bowser در اصل در بازی Zelda ساخته شده بودند و بعدا در بازی Super Mario Bros. قرار داده شدند.

حقایق بازی Super Mario Bros

8- شخصیت Bowser در ابتدا قرار بود یک گاو باشد

آقای “میاماتو” در ابتدا شخصیت Bowser را به عنوان یک گاو طراحی کرده بود اما انیماتوری که قرار بود او را طراحی کند به اشتباه فکر کرد که این شخصیت یک لاکپشت است. در نهایت این دو فرد ایده‌های خود را ترکیب کرده و این شخصیت را خلق کردند.

حقایق بازی Super Mario Bros

9– نسخه‌ی ژاپنی گلیچ Minus World کاملا متفاوت است

Minus World گلیچی بزرگ در بازی Super Mario Bros بوده که به شما اجازه می‌دهد با عبور از دیواری در پایان مرحله‌ی 1-2 به روشی غیرمتعارف وارد اولین Warp Zone شوید. حال اگر وارد لوله‌ی سمت چپ شوید وارد مرحله‌ی منفی یک (1-) خواهید شد که مرحله‌ای بی‌نهایت بوده و در زیر آب جریان دارد. در نسخه‌ی ژاپنی بازی، شما قادر هستید این مرحله را به اتمام رسانده و وارد دو مرحله‌ی منفی دیگر شوید.

اگر آن دو مرحله را نیز به اتمام برسانید بازی شما را به منوی اصلی برده و درجه سختی بالاتری آنلاک می‌شود. بنظرتان این یک گلیچ بوده یا عمدا در بازی اعمال شده است؟

حقایق بازی Super Mario Bros

10- بازی Super Mario Bros تنها 256 کیلوبیت حجم دارد

این یعنی این بازی تنها 32 کیلوبایت فضا اشغال می‌کند و بدین معنی است که شما برای نگه‌ داشتن یک تصویر JPEG از بازی نیاز به سه کارتریج Super Mario Bros خواهید داشت

نویسنده: شایان بالایی
نظرات: بدون نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
زیپ فازیپ فا
رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

بازی و فیلم/سریال های آینده

بازی Marvel's Avengers
سریال Fargo
بازی Star Wars Squadrons
بازی Crash Bandicoot 4
بازی Dirt 5
بازی Fifa 21
logo-samandehi