پس از موج گسترده لو رفتن اطلاعات پیرامون بازی Resident Evil 8: Village، سرانجام در رویداد هفته گذشته سونی این بازی معرفی شد. در این مطلب سعی داشتیم مواردی را مطرح کنیم که انتظار داریم در این نسخه آنها را ببینیم و تجربهشان کنیم. با زیپ فا همراه باشید.
هفته گذشته اتفاق مهمی برای بازیبازان سراسر دنیا افتاد و بالاخره از کنسول پلی استیشن ۵ رونمایی شد و ما توانستیم نگاه اولیه خود را به برخی از بازیها و طراحی این کنسول داشته باشیم.
یکی از جذابترین بازیهایی که در این استریم معرفی شد بازی Resident Evil 8: Village بود. بخشی از گیمپلی نمایش داده شده از این بازی که به نوعی یک دنباله برای بازی Resident Evil 7 محسوب میشود، میتواند پتانسیل یک موفقیت بزرگ را داشته باشد.
اگرچه برای فرانچایز و سری بازیهای قدیمیای مانند بازی Resident Evil 8 تغییرات ضروری بوده، اما تغییرات بیش از حد و فاصله گرفتن از نسخههای پیشین، میتواند طرفداران قدیمی این مجموعه را ناراحت کند. ما در این مقاله به مهمترین مواردی میپردازیم که طرفداران میخواهند در بازی Resident Evil 8: Village ببینند.

ردیابی، بازگشت به اتاقها و میانبرها
بازی های کلاسیک سری Resident Evil تأکید بیشتری بر اکتشاف و حل معما داشتند. این موضوع اغلب شامل بازگشت به مسیر در مناطق قبلی کاوش شده و حل معمایهایی بود که یا اتاقهای جدید را پیدا میکرد و یا میانبرهایی را فراهم میآورد که به بازیبازان این امکان را میداد که مناطق دشوار را دور بزنند.
با وجود انتخابهای عجیب و غریب دکوراسیون و نبود قفلهای سنتی روی درها، عمارت اسپنسر و اداره پلیس شهر راکون سیتی به خوبی طراحی شدند و مملو از راهروهای پیچ خورده و قابل دسترسی بودند. استودیوی کپکام اجازه داده است که این شکل طراحی به آرامی به این سری بازیها بازگردد، اما حالا با داشتن یک دهکده کامل، این بازی میتواند زمان بازگشت کامل این رویکرد قدیمی بازگشت به مکانهای پیشتر کشف شده و یافتن تلهها و غافلگیریهای جدید به طراحی مراحل باشد.

روابط داستانی عمیقتر
هرچه که سری بازیهای Resident Evil رو به جلو رفت، کپکام مجبور شد شخصیتهای جدیدی را معرفی و داستان را بازگو کند. مطمئناً ما از تغییر استقبال میکنیم، اما پس از اتمام بازی Resident Evil 7، طرفداران کمی از عدم اتصال داستان به روایت مداوم این سری بازیها ناامید شدند
اگرچه نشانهها و مرجعهای مختلفی از بازیهای قبلی در طول مبارزات وجود دارد و از ظاهر ناگهانی کریس ردفیلد نیز در لحظات پایانی بازی رونمایی شد، اما در کل احساس کردیم کاملاً از نسخههای اصلی بازی جدا شده است.
این احتمال وجود دارد که در بازی Village با توجه به نقش برجسته کریس در این تریلر، این مسئله تصحیح شود.

کوتاه نبودن بازی
در اکثر موارد، بازیهای Resident Evil زیاد طولانی نیستند، زمان اجرای آنها با استفاده از معماهای چالش برانگیز به یک میزان قابل قبول میرسد، هنگامی که عدم وجود مهمات باعث میشود بازیکنان به دنبال مسیرهای جایگزین برای دور زدن دشمنان خطرناک شوند.
در روزهای ابتدایی این سری موضوع زمان اتفاق بزرگی نبود، اما امروزه وقتی که ما در حال پرداخت قیمتهای زیاد برای تجربیات کوتاه مدت هستیم، این انتقاد به سری بازیهای Resident Evil وارد میشود.
بازی Resident Evil 2 Remake دو کمپین کمی متفاوت ارائه داد که باعث افزایش زمان اجرای آن شد ، اما بازی Resident Evil 3 Remake بهطور توهینآمیزی کوتاه بود و بسیاری از ما طی پنج ساعت آن را کامل کردیم.

سلاحهای دفاعی
اولین بار در بازی اصلی، سلاحهای دفاعی get out of jail free card هستند که به شما امکان میدهد در صورت داشتن یکی از آنها، از آسیب دیدن جلوگیری کنید.
باید گفت که این موارد مسئول نجات جان بسیاری از بازیکنان هستند و تعداد محدودی از ما نمیتوانستیم از مصیبت وحشتناک عمارت اسپنسر بدون آنها زنده بمانیم. با وجود این که یک اقدام خودکار است و نیازی به ورودی از طرف بازیکن نیست، دیدن تصویر کریس یا جیل هنگامی که به طرز وحشیانهای خنجر را به سر زامبی میزنند و هرگز خالی از لطف نیست.
این سلاحها خوشبختانه در بازی Resident Evil 2 بازگردانده شدند اما متأسفانه از بازی Resident Evil 3 حذف و با مکانیک dodge جیل جایگزین شدند. با توجه به اینکه Resident Evil 8 از چشم انداز اول شخص استفاده میکند، بازگرداندن سلاحهای دفاعی فکر خوبی بهنظر میرسد.

بازگشت هیولاهای کلاسیک
در طول بیست و شش بازی حیرت انگیز این سری، ما با همه نوع هیولا روبرو شدهایم و با هرکدام داستانهای متفاوتی داشتیم.
برخی از این هیولاها به خودی خود به نمادهای این سری تبدیل شدهاند و طرفداران هر زمان که یک بازی جدید Resident Evil اعلام شد، مشتاقانه منتظر بازگشت آنها هستند. متاسفانه، انواع دشمن های بسیار زیادی وجود دارد که در چند بازی گذشته نادیده گرفته شدهاند.
همه ما موافقیم که مدت زیادی است که منتظر بازگشت وباسپینرها هستیم. این آراکنیدهای غول پیکر مسلماً ترسناکترین موجوداتی هستند که کپکام تا به حال ساخته است و عدم وجود آنها در بازسازی بازی Resident Evil 2 و 3 برای برخی از طرفداران ناامیدکننده و تلخ بود. چه فرصتی بهتر از بازی Resident Evil 8 برای اصلاح این امر وجود دارد؟ با توجه به محیط عالی دهکده و قلعهای که در تریلر دیدهایم، این بازی میتواند زمینه مناسبی بازگشت این جانور کابوسوار باشد.

بازگشت شخصیتهای قدیمی سری
به نظر میرسد که در بازی Resident Evil 8 ما بار دیگر نقش ایتان وینترز (Ethan Winters)، قهرمان بیروح بازی Resident Evil 7 را بازی خواهیم کرد که به نظر میرسد با ماریا محبوب خود زندگی آرامی را پشت سر میگذارد.
این در حالی است که کریس ردفیلد در بازی ظاهر میشود و ماریا را با اسلحه از بین میبرد. ایتان بیچاره قرار نیست که فعلا یک روز خوش ببیند.
در حالی که ما همیشه خوشحال میشویم که شخصیتهای جدید به سری بازیهای Resident Evil بپیوندند، ایتان بیشتر از یک شخصیت کاملاً شکل داده شده عمل میکند و بازیکنان همان ارتباط عاطفی را که با شخصیتهای قبلی تجربه کرده بودند را در او به این شکل نمیبینند. شاید Village بتواند ورقها را به طور مثبتی برگرداند و ایتان را در میان فهرست شخصیتهای محبوب کلاسیک قرار دهد.
حضور لئون، کلر و جیل در دو عنوان اخیر این سری بازیها یک اتفاق خوب برای هواداران بود اما در نهایت ما فقط حرکات و احساسات قدیمی را دیدیم. هیچکدام از بازیها عمق بیشتری به شخصیتهای محبوب ما اضافه نکردند، آنها صرفاً به طور یک حس نوستالوژیک و به صورت قیاسی ترسیم شدند تا در جهت دیگری که این سری بازیها اکنون در آن قرار دارد، متناسب باشند.
البته این موضوع صرفت نفی نیست، اما طرفداران این مجموعه به شدت دنبال تجربهی ماجراهای جدید با قهرمانانی هستند که باعث شدند در وهله اول عاشق این فرانچایز شویم.
دیدگاهتان را بنویسید