زیپ فا

برای اولین بار در سال 2017 بود که در همایش Paris Games Week استودیو بازی ساکر پانچ (Sucker Punch) بازی Ghost of Tsushima یا همان بازی شبح سوشیما را به عنوان یک بازی اختصاصی برای پلی‌استیشن 4 و به احتمال زیاد پلی‌استیشن 5 معرفی کرد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده این بازی که از داستان زندگی یک سامورایی جوان حکایت دارد، برای عرضه و انتشار رسمی در تابستان 99 برنامه‌ریزی شده است. ما در این مقاله به بررسی تمام جزئیات که از این بازی منتشر شده است خواهیم پرداخت؛ پس با زیپ فا همراه باشید.

تاریخ انتشار

این بازی با تاخیر کوتاه نسبت به تاریخ عرضه اولیه خود، به جای تاریخ ۶ تیر در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۹ منتشر خواهد شد این تاخیر همزمان با اعلام تاخیر در عرضه بازی The Last of Us 2 به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داد.

..:: برای دانلود بازی کلیک کنید ::..

بازی Ghost of Tsushima

شخصیت‌ و داستان

وقایع بازی در یک جزیره ژاپنی به نام سوشیما رخ می‌دهد مکانی که در سال ۱۲۷۴ مورد تهاجم  مغول‌ها قرار گرفت. استودیوی ساکرپانچ تحقیقات زیادی روی محل واقعی جزیره انجام داد که شامل مطالعه روی ساحل اصلی که مغول‌ها اولین بار در آنجا به جزیره آمدند است.

استودیو به دنبال یک ترکیب آگاهانه از جغرافیای جزیره واقعی، گیاهان و جانوران جزیره خلاصه می‌شود. برای ساکر‌پانچ، همه چیز الهام گرفته شده از واقعیت است که لحظات زیبا و تنش‌زا در یک حومه جنگ زده به تصویر بکشد.

شخصیت اصلی بازی جین ساکای است و جین باید پس از سال‌ها آموزش به عنوان سامورایی، آنچه را که آموخته است را به کار بگیرد و تکنیک‌های خود را تنظیم کند تا نیروهایی که از تعداد ساکنان جزیره بسیار بالاتر هستند را شکست دهد.

استودیوی ساکرپانچ لحن بازی را بی‌رحمانه توصیف می‌کند، اما همچنین توضیح می‌دهد که هر دو طرف جنگ یعنی مغول‌ها و جین منعکس‌کننده بشریت خواهند بوو، عنصری که در بازی‌های محرک جنگی غالباً وجود ندارد.

مبارزات

یکی از ویژگی‌های اصلی بازی استفاده تدریجی جین از شیوه‌های جنگی نینجا و روش‌های مخفی‌کارانه است. چیزی که فقط قسمتی از آن را دیده‌ایم. بیشتر مبارزات را در واقع درگیری‌های با شمشیر و نبردهای تن به تن و یا مبارزه جین با گروه کوچکی از دشمنان در بر می‌گیرد. تریلر جدید ۱۸ دقیقه‌ای‌ نمایش داده شده به ما نگاه نزدیک‌تری از چگونگی اجرای مبارزات هم به عنوان سامورایی و هم به عنوان یک روح نینجا داد.

به نظر می رسد که نبردهای سامورایی سنتی بیشتر به ترکیب شیوه‌های تهاجمی، هدف قرار دادن مخالفان خود و همچنین آگاهی از حملات دشمن جهت مقابله با آن‌ها است. همچنین انواع مختلف دشمن، شما را همیشه فعال و آماده نگه می‌دارد  و به همین ترتیب، شما را مجبور می‌کند. بین مواضع مختلف جنگی جابجا شوید تا به طور مؤثرتر حمله کرده و از خود دفاع کنید. گزینه‌های حمله‌ای مانند کمان و خنجر در دسترس هستند. شما می‌توانید دشمنان را به چالش بکشید و حتی می‌توانید اجساد آن‌ها را مورد احترام قرار دهید گرچه در مورد چگونگی تأثیر این اقدامات روی گیم‌پلی اطلاعاتی در دسترس نیست.

علی رغم شیوع واقع گرایی، بازی Ghost of Tsushima  یک بازی جنگی است که یک حمله‌ شمشیر می‌تواند مرگ را رقم بزند درست مثل زندگی واقعی. به گفته سازندگان بازی، این مدل سرگرم‌کننده نیست.

بازی Ghost of Tsushima

در حالی که استودیو Sucker Punch متخصصان سلاح‌های مختلف را برای کمک به هدایت انیمیشن‌های جنگی و مبارزه‌ای استخدام کرده است، این استودیو با اضافه کردن قاطعانه مهارت جلوه‌هایی از چاشنی خود، تکنیک‌های سنتی را نیز به نمایش در‌خواهد آورد. بنابر گفته‌ سازندگان کارهایی که جین هنگام جنگیدن انجام می‌دهد هیچ سامورایی هرگز آن را انجام نداده است. اوحرکات چرخشی را انجام می‌دهد که بسیار سرگرم‌کننده هستند و شما هرگز در زندگی واقعی چنین کاری را ندیده‌اید. سازندگان در این عناصر به‌دنبال رسیدن به یک تعادل هستند، جایی که در عین حال که یک بازی ویدیویی است به همان اندازه واقعی باشد.

از سوی دیگر، مبارزه‌های مخفی‌کارانه فاکتور بسیار مهمی در این بازی محسوب می‌شوند. به عنوان یک شبح، می توانید از تکنیک‌ها و سلاح‌های خاصی استفاده کنید تا دشمنان را از بین ببرید. ابزارهای ویژه مانند بمب‌های دودی ، ترقه و پرتاب چاقو از جمله این موارد هستند. شما همچنین به عنوان شبح بسیار چابک‌تر هستید و قادر به انجام مانورهای پارکور و حتی استفاده از قلاب برای چنگ زدن به محیط اطراف هستید. همان‌طور که به طور مداوم دشمنان را به‌صورت مخفی بکشید، افراد اطراف شروع به ترس از حضور شما می‌کنند و حتی اگر می‌بینند که در شما در اطراف سرگردان، نمی‌خواهند با شما بجنگند.

بازی Ghost of Tsushima

طراحی شخصیت

شخصی‌سازی جین به روش‌های مختلفی برای افزایش توانایی کلی او امکان پذیر است. مجموعه‌های مختلفی از زره در بازی موجود است و هرکدام به بازی به عنوان سامورایی (متمرکز بر جنگ) یا شبح (متمرکز بر مخفی‌کاری) اعمال می‌شود، زیرا مزایای خاصی برای هر دو روش بازی به شما می‌دهند.

همچنین افسون‌های مختلفی وجود دارد که شما آن‌ها را برای دریافت قدرت‌های خاصی استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، افسون اکونیوشی یک افسوت دفاعی است که به بهبود سلامتی شما را در حالت رزم سرعت می‌بخشد، در حالی که افسون دیگری به شما 25٪ سلامتی هنگام استفاده از بمب‌های دودی اعطا می‌کند

علاوه بر جذابیت برای یادگیری و ارتقا مهارت‌ها، امتیاز تکنیک را در طول بازی نیز کسب خواهید کرد که برای بهبود مهارت‌های خود خرج خواهید کرد.

شخصی‌سازی رنگ لباس‌های جین با گل‌های رنگی است، منبعی که شما در محیط جمع آوری می‌کنید. اگر به اندازه کافی از آن‌ها جمع کنید می توانید رنگ زره ، لباس و حتی دسته و غلاف شمشیر خود را تغییر دهید.

بازی Ghost of Tsushima

گشت و گذار

هنگامی که در حال جنگیدن نیستید، به نظر می‌رسد که شما زمان زیادی را برای کاوش در دنیای Ghost of Tsushima دارید، از میان مناظر باز و گسترده، به مناطق کوهستانی‌تر صعود می‌کنید یا در مزارع محلی می‌روید. همانطور که کاوش می‌کنید، می‌توانید منابع لازم را برای کارهای هنری جستجو کنید و حتی برای لحظه‌های اضافه در داستان با NPCها در تعامل باشید.

یکی از ویژگی‌هایی که بازی Ghost of Tsushima را از سایر بازی‌های جهان باز متفاوت می‌کند این است که وقتی شما یک نقطه را در نقشه برای رفتن علامت‌گذاری می‌کنید. این بازی از راه‌های مختلف و طبیعی شما را برای رسیدن به مقصد راهنمایی می کند. این راه‌ها می‌تواند وزش باد در جهت مورد نظر یا استفاده از یک پرنده راهنما که در آن جهت پرواز می کند باشد.

بازی Ghost of Tsushima

دقت تاریخی

یکی از جالب ترین بحث‌ها در مورد بازی در مورد فلسفه ساکرپانج در ساخت یک بازی سرگرم‌کننده و داستانی مبتنی بر وقایع واقعی دراماتیک بود. ساکرپانچ بینش ارزشمندی را در این بازی ارائه داد. این تیم به بخشی آنچه مورخان گزارش داده‌اند، احترام گذاشته‌اند و بخش دیگر آن به‌ آنچه از یک فیلم یا بازی در سبک سامورایی انتظار می‌رود اختصاص داده شده است.

سازندگان بازی بیان کردند که:«ایده بسیاری از مردم واقعاً مبتنی بر ایده سامورایی ایده قرن شانزدهم، هفدهم، هجدهم از سامورایی است؛ قرن سیزدهم، از نظر تاریخی، کاملاً متفاوت است. از نظر نحوه جنگیدن و آنچه که می‌پوشیدند با انتظارات شما مطابقت ندارد، بنابراین ما دقیقاً به حقیقت تاریخی سامورایی‌های دوره کاماکورا نمی‌چسبیم و داستان بازی کمی متفاوت خواهد بود؛ اما قطعا فانتزی‌های شما از یک سامورایی سرگردان بر‌آورده خواهد شد.»

گزینه‌های زبان

اولین تریلر بازی در E3 2018 به دلیل استفاده از صداگذاری انگلیسی که مورد انتقاد برخی قرار گرفت زیرا با توجه به مبنای تاریخی بازی و هویت فرهنگی آن زبان انگلیسی شاید بهترین ارائه از آن نباشد. با توجه به تریلر State of Play، گزینه‌هایی برای بازی‌بازانی که ترجیح می‌دهند زبان ژاپنی و مغولی را با زیرنویس انگلیسی بشنوند، وجود دارد.

بازی Ghost of Tsushima

درجه سختی

تیم سازنده تصمیم گرفته تا انتخاب درجه‌ی سختی بازی را در اختیار تجربه‌کنندگان بازی قرار دهد زیرا آن‌ها عقیده دارند که به این شکل رضایت تمام بازی‌بازان جلب می‌شوند. چراکه برخی به‌دنبال یک تجربه بصری و داستانی از یک بازی جهان‌باز هستند، اما در مقابل نیز برخی به‌دنبال مبارزات چالشی و سخت خواهند بود.

حالت Photo Mode

نمایش State of Play همچنین تأیید کرد که Ghost of Tsushima حالت عکاسی خواهد داشت که در آن مجموعه‌ای از گزینه‌هایی را که می‌توانید سفارشی کنید از جمله درجه بندی رنگ، عمق میدان و همچنین امکان دستکاری عناصر در جهان مانند باد جهت، روشنایی و اثرات ذرات وجود دارد.

فیلتر سیاه سفید

بازی Ghost of Tsushima یک فیلتر سیاه و سفید را نشان می‌دهد که باعث می‌شود بازی مانند یک فیلم سامورایی قدیمی احساس شود.

نویسنده: علی
نظرات: بدون نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
زیپ فازیپ فا
رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

بازی و فیلم/سریال های آینده

بازی Marvel's Avengers
سریال Fargo
بازی Star Wars Squadrons
بازی Crash Bandicoot 4
بازی Dirt 5
بازی Fifa 21
logo-samandehi